Prikaz moguce realizacije sustava za slanje slijeda video podataka i audio podataka (engl. streaming) s posluziteljskog racunala nakon primanja zahtjeva od korisnika. |
Scenario 1: MPEG Audio na zahtjev
Zvucni (audio) zapisi sa muzickih CD diskova preneseni su u UNIX racunalo gdje su komprimirani u MPEG-1 (Layer II i Layer III) formatu. Zapis na muzickom CD disku koristi 176.4KB (1.4Mbps) podataka svake sekunde za rekonstrukciju analognog zvucnog signala. MPEG-1 komprimirani signal sastoji se od 16KB (128Kbps) podataka za svaku sekundu. Kompresija omogucava dvije bitne stvari, prvo smjestaj vece kolicine zvucnog zapisa na istu kolicinu medija i drugo, manje zahtjeve na mrezu koja se koristi za transport podataka od servera do klijenta. Opterecenje od 128Kbps je prakticki neprimjetno na standardnoj 10Mbps Ethernet mrezi. S druge strane par klijenta koji bi istovremeno koristili 1.4Mbps znacajno bi opteretili mrezu i otezali rad ostalim korisnicima na toj lokalnoj mrezi. U takvim bi uvjetima i server mogao postati usko grlo jer bi teoretski (ako je spojen na 10Mbps Ethernet) mogao posluzivati samo 6 klijenata istovremeno. Sa kompresijom broj klijenata raste sa 6 na 75. Kvaliteta rekonstruiranog komprimiranog analognog signala je nesto losija nego kod orginala, ali je i dalje zadovoljavajuca za prosjecno uho. Koristenje kompresije ima i nedostataka, uz spomenuti gubitak kvalitete glavni problem je veliko opterecenje lokalnog racunala koje dekomprimira audio MPEG. Preporuca se koristenje PC racunala sa Pentium procesorom.
Niz datoteka u kojima je pohranjen zvuk u MPEG formatu smjesten je na standardnom WWW serveru. Pomocu Java programa koji se izvodi u svakom boljem WWW browseru (Netscape, Internet Explorer, ...) bira se niz zapisa koji se zele izvesti. Nakon toga se na lokalnom Windows racunalu automatski pokrece MuseArc program (komercijalni program cca. 50 DEM) koji omogucava uzimanje audio MPEG datoteka sa WWW servera i njihovo istovremeno izvodenje. Program ne uzima cijelu datoteku odjednom, nego podatke uzima onom brzinom koja mu je potrebna za nesmetano izvodenje (128Kbps). Program koristi i mali buffer koji onemogucuje probleme koji bi mogli nastati uslijed burst prometa stvorenog od drugih racunala na lokalnoj mrezi. WWW browser (Java program) i MuseArc program komuniciraju putem playlist datoteke.
Scenario 2: ShowMe TV
ShowMe TV je komercijalni produkt kompanije SunSoft i izvrsava se iskljucivo na Sun radnim stanicama. ShowMe TV omogucava kreiranje mrezne televizije i sustava za video on demand. Program je optimiran za SunUltra radne stanice i koristi VIS* (Visual Instruction Set) dio UltraSparc procesora. Za koristenje u video on demand modu potreban je poseban server.
Svaki televizijski signal u mreznoj televiziji prolazi kroz server koji analogni video signal digitalizira i komprimira. Za kvalitetno emitiranje TV signala potrebna je SunUltra radna stanica. Zvuk se digitalizira i komprimira na istom racunalu na kojem i slika. ShowMe TV produkt moze raditi sa dva tipa kompresije slike i nekoliko rezolucija slike, CellB (160x120, 320x240, 640x480) i MJPEG (320x240). Zvuk moze biti nekomprimiran ili komprimiran IMA ADPCM metodom u nekoliko nivoa kvalitete. Broj slika u sekundi se moze podesavati u intervalu od 1 do 30. Veci broj slika u sekundi zahtjeva jaci server. Kapacitet mreze potreban za prijenos slike i zvuka varira od zeljene kvalitete i rezolucije te se krece od 150kbps do 2Mbps. Za prijenos slike od servera do nekog od TV klijenta koristi se IP mreza u multicast ili unicast modu (u video on demand modu moguce je koristi i native ATM transport). Na mrezi je moguce istovremeno imati nekoliko TV programa.